Vegan kokosové houstičky

Recept: Snídaňové, kokosové houstičky

Ze tří hlavních jídel je snídaně moje nejoblíbenější. Nejspíš proto, že se tak trochu ztratí, když si do ovesné kaše přidám kousek čokolády, nebo si udělám svůj oblíbený banánový proteinový shake (který na mou duši chutná jako čokoládový pudink a někdy vám tady sepíšu recept).

Pečivo je v dnešní době tak trochu zapovězené. S celým tím bezlepkovým hnutím.

Já si ale myslím, že člověk může jíst všechno, ale musí to být s mírou, kvalitní a nejjistější je, si všechno připravit doma.

Postupně se propracovávám k tomu, že nakupuju skutečně jen ty nejzákladnější potraviny a všechno si vyrábím sama (pro představu – například kečup, pesto, jablečný protlak,…).

To, co dneska budeme péct je neuvěřitelně rychlá a snadná varianta pečiva, které mi připomíná dlouhá nedělní rána, vůni čerstvého pečiva, na kterém se rozpouští máslo a aroma domácí borůvkové marmelády a kávy! Kdo by nemiloval snídaně!?

Co se tady snažím říct je, že kvůli takovémuto scénáři nemusíte vstávat se slepicemi, abyste čerstvé pečivo k snídani připravili.

K přípravě těchto kokosových houstiček vám totiž bude stačit 20 minut a 3 ingredience.

Použití je neskutečně mnoho, nasladko, naslano, dokonce jsem je použila i jako burgerové housky. Prostě neskutečně variabilní recept, který by měl patřit do základů každé zdravé moderní kuchyně. Originál receptu najdete zde a moji verzi níže.

 

 

Ingredience na 6 housek nebo 14 pidižvíků:

  • 2 šálky celozrnné mouky
  • špetka soli
  • 1 čajová lžička prášku do pečiva
  • 1/4 šálku kokosového oleje (tuhého, nerozpouštět)
  • 3/4 šálku kokosového mlýka (chyba je záměrná, chci odlišit alternativní mlýka od kravského mléka)

Postup:

  1. Troubu předehřejeme na 210°C.
  2. Nejdříve smícháme celozrnnou mouku se solí a práškem do pečiva.
  3. Přidáme nerozpuštěný kokosový olej a vidličkou promícháváme tak dlouho dokud nám nevznikne taková drobenka.
  4. Potom pomalu přiléváme kokosové mlýko a souběžně mícháme vařečkou.
  5. Nakonec těsto zpracujeme rukama a přesuneme na vál.
  6. Nemusíme ani použít váleček, jen rukama těsto roztáhneme asi na výšku 0,5-1cm.
  7. Vezmeme skleničku nebo panáka (na pidižvíky) a vykrajujeme kolečka po celé ploše roztaženého těsta.
  8. Vykrojená kolečka přesuneme na plech vyložený pečícím papírem.
  9. Můžeme posypat strouhaným kokosem, sezamovými semínky nebo kmínem.
  10. Pečeme 10 až 15 minut a potom necháme zchladnout na plechu.

Zajímavé info? Poděl se s přáteli!

Dominika

Zastánce názoru, že dobré zažívání je základní předpoklad zdraví, certified Ayurvedic chef a výživový poradce Tradiční Čínské medicíny.

More Posts

Follow Me:
Facebook