Mrkvové falafelky

DSCN5524

Alergeny: vegan, bez lepku, bez oříšků

Já jim říkám falafelky, protože jsem je udělala maličké (a taky mi to přijde roztomilý), ale já mám asi k jídlu příliš osobní vztah, takže je klidně nazývejte formálně – falafely 😀

Základem falafelu je cizrna, kterou doporučuji namočit den předem. Pokud se s tím ale nechcete otravovat, klidně použijte již uvařenou v plechovce.

Jinak falafely jsou neskutečně praktické a všestranně použitelné, proto si klidně udělejte větší dávku a můžete je v průběhu týdne využít do různých jídel. Buď je vytvarujte do menších kuliček (jako já) nebo z nich klidně udělejte tvar burgeru. Já jsem je pekla v troubě, abych se vyhla (alespoň když to jde) nepříliš zdravému smažení (a taky abych u toho nemusela stát 😀 ), ale pokud chcete, můžete je i osmažit na oleji.

DSCN5517

A co s nimi potom? Možností je nekonečně – do obědového salátu, k těstovinám, do pity nebo tortilly, do burgerů nebo senvičů, nebo jednoduše sníst třeba s bramborem.

Tak to byla menší organizační vsuvka, teď nezbývá než se pustit do vaření.

Ingredience na 13 falafelků:

  • 245g uvařené cizrny
  • 1 střední mrkev (nastrouhaná)
  • 1 polévková lžíce (asi 15ml) slunečnicového krému
  • 2 jarní cibulky nakrájené nadrobno
  • 1 stroužek česneku
  • lahůdkové droždí
  • Můžete přidat jakékoliv bylinky ze zahrádky

DSCN5523

Postup:

  1. Do mixéru dáme uvařenou cizrnu, slunečnicový krém, česnek a bylinky. Rozmixujeme. Klidně to může být nahrubo.
  2. Přidáme nastrouhanou mrkev a najemno nasekanou jarní cibulku a ještě lehce rozmixujeme, aby nám tam zůstala hezká struktura.
  3. (Krok 2 má pouze estetické důvody, pokud nechcete ztrácet čas, hoďte do mixéru všechny ingredience (kromě lahůdkového droždí) a rozmixujte.)
  4. Rozehřejeme troubu na 180°-200°C.
  5. Mezitím si z cizrnové hmoty připravíme 13 stejných kouliček a obalíme je v lahůdkovém droždí.
  6. Dáme na plech a pečeme v předehřáte troubě přibližně 40 minut.
  7. Nakonec si můžeme připravit třeba takovýto senvič. 2 plátky raw chleba s troškou domácí raw chilli omáčky, tenké plátky okurky a avokáda, domácí kešu sýr, falafel a nakonec pokapané domácím kečupem.
  8. Dobrou chuť!

DSCN5532




 

Zajímavé info? Poděl se s přáteli!

Dominika

Zastánce názoru, že dobré zažívání je základní předpoklad zdraví, certified Ayurvedic chef a výživový poradce Tradiční Čínské medicíny.

More Posts

Follow Me:
Facebook