Snídaňové parfait a taky trochu stěžování

Tento článek neobsahuje žádné užitečné rady

Důležité informace:

Alergeny: bez rafinovaného cukru, bez lepku (ovesné vločky), NENÍ vegan (obsahuje jogurt, který ale můžete nahradit třeba kokosovým nebo sojovým)

Technika: trouba, sporák

Celková doba: 10 minut

Poznámka: pokud nechcete přípravou strávit další hodinu, připravte si granolu ve větším množství a skladujte ji v zavařovací sklenici


 

Muesli tyčinky nebo granola podle receptu pro Spojuje nás joga.

Jste unavení? Vystresovaní? Bez energie a chuti do života? Deprimovaní? Máte pocit, že na vás všechno padá a nic nestíháte? Nemůžete zkrotit svůj apetit a přejídáte se? Tloustnete? Pořád někam nebo odněkud spěcháte a nejste schopni si cokoliv užít?

Všechen volný čas se zdá nějak ohraničený a konečný..

Neutěšený stav, že?

Bohužel pro vás nemám žádný zázračný lék, ani rychlé řešení. Pokud ještě na něco takového věříte…

Řeknu vám ale jednu věc – nic takového nepotřebujete. Jediný člověk na světě, který může situaci ovlivnit (snad i zlepšit) jste vy.

Přesně ale vím jak se citíte…

Sama teď prožívám takové dost stresové období. A protože jsem se rozhodla s tím něco udělat, řekla jsem si, že o tom napíšu pár slov, třeba si z toho někdo něco vezme. A když ne, tak jsem se aspoň vyfňukala na papír. Veřejně. No aspoň mě to pomohlo.

Jo, ale jestli vás to nezajímá, tak přejděte rovnou na recept – ten se snad bude hodit všem 🙂

Někdy mám pocit že na mě všechno padá a mám víc povinností, než času je všechny zvládnout. V práci nejsem nějak výjimečně spokojená – děsně mě to tam nebaví a ten plat taky není zrovna motivující.

Navíc mi blogování zabere asi tak stejně času jako další práce na celý úvazek. I když si možná říkáte, že je to jen takový koníček, já beru blogování vážně a zabere mi to dost času – hledání nové inspirace, pak vaření, focení, úprava fotek, psaní, sebevzdělávání, průzkum tématu – věřte mi, že je to plnohodnotná druhá práce. Naštěstí, tahle část pracovního života mě hrozně baví. To ale neznamená, že někdy nejsem ve stresu. Přece jen mám nějaké lhůty, které chci dodoržet a jak většina z vás ví, ještě píšu články pro web SPOJUJE NÁS JOGA, kde se teď zaměřuji na ayurvedu. Ayurvedická nutriční terapie mě neskutečně zajímá a strašně ráda bych ji studovala víc do hloubky. Vidíte, a to je další zdroj mého stresu – je toho tolik, co se chci naučit a v čem se chci zlepšovat, ale mám na to strašně málo času.

Asi jste si už všimli, že jsem člověk, který se vystresuje poměrně snadno. Jsem si vědoma, že si to ve většině případů způsobuji sama. Ale co nadělám – taková prostě jsem a učím se s tím žít celý život 🙂 Není to zas takové břemeno, ale pokud máte nějaké tipy, ráda si je poslechnu.

Další oblastí, která mě stresuje jsou moje osobní cíle, kterým bych se chtěla věnovat. Už dlouho se chystám vylepšit si francouzštinu a začít se učit nějaký nový jazyk.

Samozřejmě také zdravý životní styl je na předních místech řebříčku. Zvlášť pro mě, když o tom píšu tady na blogu – představuje každé uklouznutí nebo odbočení ze správného stravování dvojnásobný pocit viny. Nechci tzv. kázat vodu a pít víno, ale jsem také jenom člověk a jakmile je ve hře stres a nedostatek spánku, je skutečně těžké zkrotit svůj apetit.

Ne že bych to omlouvala, ale přesně to se mi v poslední době dělo – začala jsem se přejídat. A i kdyby všechny moje jídelní volby byly zdravé (což bohužel nemůžu spolehlivě potvrdit), přejídání není zdravé nikdy, speciálně ne pro moje citlivé zažívání. No prostě dokážete si to představit – točila jsem se v kruhu a byla jsem jen čím dál víc vystresovaná.

Říkala jsem si, že se něco musí změnit – takhle to dál nejde. No, a onemocněla jsem. Ale ne jen taková lehká chřipka – z hodiny na hodinu mě schvátila horečka, bolest a kašel až na plicích. Jakoby mi moje tělo chtělo dát přesně to, co jsem potřebovala – čas, dostatek spánku a klid.

A uvědomila jsem, že vlastně můžu z něčeho trochu ubrat a vytvořit si tím nějaký čas  pro sebe. Vlastně ne, že můžu, ale že musím.

Moje řešení se vás trošku týká:

Na blogu budu psát články přibližně jednou za 14 dní (místo jednou týdně, jak jste byli zvyklí), doufám, že to nikoho neurazí. Jakmile budu mít zase víc času, vrátím se k článkům častějším.

Hmm, radši bych se neměla zas tak důležitě naparovat – určitě si menší frekvence článků ani nevšimnete 🙂

S mojí hlavní prací bohužel nic udělat nemůžu – nějak se živit musím 😀

A co hodlám podniknout s nově nabitým volným časem?
  1. Chodit víc ven (jaro je konečně tu!)
  2. Pravidelně cvičit a chodit na jogu
  3. Meditovat a trávit čas o samotě se svými myšlenkami (prostě být ve spojení sama se sebou)
  4. Trávit čas se svým přítelem (bez ťukání do notebooku)
  5. Spát víc než 5 hodin denně 🙂
  6. Občas nedělat naprosto nic 🙂
  7. Snít, plánovat a hledat inspiraci
  8. Přečíst si knížku, která se netýká výživy (jen žertuju, to se nestane 🙂 )

Takže závěrem – toto je vlastne takový apel na vás všechny vystresované moderní lidi. Určete si priority, zkuste se zbavit (alespoň na nějaký čas) všech povinností, kterých můžete. Často se zdá, že to je nemožné nebo „se to nehodí“, ale ve většině případů to nějak jde – jen musíte najít tu cestu.

Jo a ještě vás poprosím, ať mi nepíšete do komentářů, jak jsem pitomá a ufňukaná, a že nic nevydržím – věřte mi, že to sama vím a není třeba to tedy nějak víc rozebírat. Všechny ostatní podněty uvítám 🙂

Já vím, že bych taky mohla být odolnější vůči stresu a nestresovat se hned kvůli obyčejným věcem, které jsou pro někoho normální. Někdo by mohl říct, že jsem citlivka. A měl by  pravdu, nepopírám to, a jen můžu obdivovat lidi, co toho zvládnou mnohem víc. Ale každý jsme jiný a musíme žít s ohledem na to.


 

SNÍDAŇOVÉ PARFAIT S DOMÁCÍ GRANOLOU A BORŮVKOVÝM KOMPOTEM

Ingredience na 1 porci:

  • 4 polévkové lžíce bio bílého jogurtu (nebo kokosového či sojového jogurtu)
  • 4-6 polévkových lžic domácí granoly (zde najdete recept na muesli tyčinky – postup je stejný, jen místo rozkrájení na jednotlivé obdélníky granolu rozbijete a rozdrobíte na nepravidelné kousky)
  • přibližně 5 polévkových lžic mražených borůvek (tady na přesném množství nezáleží)
  • 2 polévkové lžíce kokosového cukru
  • případně kapku javorového sirupu (ale mělo by to být sladké dost i bez něj)

Postup:

  1. Přichystáme si skleničku (nebo zavařovačku, pokud si parfait chceme vzít do práce nebo do školy) a na dno dáme 2 vrchovaté lžíce jogurtu.
  2. Zasypeme půlkou granoly.
  3. Připravíme si kompot: malou pánvičku rozehřejeme na co nejnižší teplotu, vložíme mražené borůvky a necháme rozpustit. Zasypeme kokosovým cukrem a necháme projít varem. Před použitím je třeba nechat alespoň částečně vychladnout. (Tento krok lze také připravit předem).
  4. Půlku kompotu potom přidáme do skleničky na vrstvu granoly.
  5. Následuje opět vrstva jogurtu, granoly a kompot navrch.
  6. Skleničku uzavřít a snídaně na cestu je připravena.



 

 

Zajímavé info? Poděl se s přáteli!

Dominika

Zastánce názoru, že dobré zažívání je základní předpoklad zdraví, certified Ayurvedic chef a výživový poradce Tradiční Čínské medicíny.

More Posts

Follow Me:
Facebook